Se on taas täällä nimittäin Dietillä elämä kukoistamaan. Se on kyllä hurjaa miten niinkin yksinkertaiselle asialle kun laihdutus voidaan keksiä tuhansia vaikeita teitä.

 

Töissä oon alkanu kuuluu ku jengi on alottanu syömään jotai "patukoita" ja "keittoja", kuuluu vaan että nää on hyviä nää vie näläntunteen..:D.

Tulee vaan mieleen että OK, aika tylsäksi käy elämäsi jos meinaat keittoo vetää koko loppuelämäsi. Ja sitten ihmetellään ku väsyttää, ei jaksa, on kuitenkin nälkä tms.

Yleensä ne ketkä valitsee keitot yms, on niitä ihmisiä valitettavasti ketkä ei liiku ja haluaa löytää niinsanotusti helpon väylän painon laskuun ja timmiin kroppaan.

Nuorilla ihmisillä on vielä helppoa saada painoa alas mutta kun ikää tulee ja aineenvaihdunta hidastuu niin kroppa ei enään toimi niinku ennen.

Tää mitä mä kirjotan ni tulee usein jengille vastaan, mutta mulla on hyviä esimerkkejä mun perheestä siitä kun ollaan vaan niin laiskoja tekee terveellisiä ja oikeita ratkaisuja.

Mun äiti on useat kerrat yrittänyt pudottaa painoa niin että on ostanu stepperi yms kotiin ja käyny välillä lenkillä(tää kestäny max 2kk), Syöminen vaihtelee tosi paljon, aletaan syödä oudosti, eli ei oikein mitään ja sit syödään hullun lailla kun oltu viikko nälässä. Polttaa tupakkaa, se on sellanne jota pitäs ainakin vähentää sillä liikkuminen on mukavempaa ku ei käy keuhkoon. Tein jopa jumppaohjelmia sille, hyvin helppoja joita lupasin muokata kuukauden jälkeen ja niin tein. Tosin ote oli hänellä lipsunut jumppauksen suhteen.  Nyt on pitkä tauko ainakin reilu vuos siitä että hä olisi tehnyt säännöllisesti mitään liikuntaa.

Jos sä et oikeesti päätä sitä että alat liikkumaan säännöllisesti ihan vaan sen takia että nautit liikkunnasta ja siitä tulee hyvä olo, niin siitä ei tule ikinä mitään. Jos ihmisillä on liikkumisessa ainoana motivaationa se että laihdutaan ni fiilis lopahtaa ja taas ollaan samassa tilanteessa. Tärkeintä olisikin että löytys itselle sopiva laji missä käy mielellään ja sinne haluaa mennä aina uudestaan. Ei niin että menenmpä nyt zumbaan sen takia kun ostosteeveellä näytettiin että tulee timmikroppa. Liiikkuminen voi olla mitä vaan, kunhan sä hengästyt ja teet sitä vähintään 30min kerralla. Mua harmittaa oikeesti se että monet retkahtaa kaikennäkösiin hömppäpömppä-dietteihin, vaikka tottakai kyllä niistä sitä painoa varmasti saa alas ja nopeesti, mutta se ei oo pysyvää ja ravintotarpeet jää todella vajaavaisksi eikä niin voi elää. Haluisin tavata sellasen ihmisen joka on alottanu kaalidietin ja syö vielä 15vuoden jälkeen vaan kaalia?

 

Mutta aloita harrastus mikä oikeasti kiinnostaa, syö vähemmän ku kulutat niin siitä se lähtee. Syö perusruokaa, ja kerran viikkoon herkuttele jos se on tarpeen. Pidä itsesi aktiivisena niin pysyt pirteänä ja oot innostunut.

 

Ite olen peruskoulusta asti harrastanut säännöllisesti erilaista liikuntaa, omaa lajia oon etsiny pitkään, ennen harrastin joukkuelajeja mutta nyt olen löytänyt oman lajini yksilölajipuolelta. Treenaan itsepuolustuslajeja ja ne on ollu mun juttu 8vuotta. Treenejä on vaikea jättää väliin koska haluan kehittää itseäni ja taitojani.

Jos heräsi kysymyksiä ni kysykää ihmeessä, tää on mun ensimmäinen kirjoitus joten jatkossa vähän enempi tekstiä..